Clash of Clans Tips en Tricks

Op deze pagina lees je een aantal clash of clans tips en trucs om verder te kunnen komen in het spel. Download de clash of clans hack voor als jij helemaal vastzit in het spel en geen zin hebt om extra geld uit te geven.

Bescherm het stadhuis

Wanneer jij jouw stadhuis verliest dan verlies je automatisch het gevecht. Niemand wilt verliezen dus is het belangrijk dat je het stadhuis altijd koste wat kost verdedigd. Zorg ervoor dat je muren om je stadhuis heen bouwt deze zorgen namelijk voor vertraging van de aanvaller, welke je dan kan aanvallen. Boogschutters aan jou kant kunnen ervoor zorgen dat ze over de stadsmuren inschieten om zo de vijand te verslaan. Dit is toch wel één van de belangrijkste clash of clans tips.

clash of clans stadhuis

Wapens moeten strategisch geplaatst worden

Je moet ervoor zorgen dat je wapens die beschikbaar zijn zoveel mogelijk gebied kunnen pakken. Met de stadsmuren kan je de vijand vertragen maar met tactisch geplaatste wapens kan je de vijand dan ook tegelijkertijd bestoken met jouw arsenaal. Door voor een overlap aan wapens te zorgen kan je de vijand met meerdere wapens tegelijk aanvallen. De wapens moeten ook goed bescherm worden tegen aanvallen want zonder die wapens ben je snel verslagen. Mortieren zijn sterk en handig maar ze hebben wel een blinde vlek, zorg er dus voor dat je deze goed neerzet.

clash of clans wapens

Plaats gebouwen dicht bij elkaar

Wanneer je gebouwen bouwt zorg dat deze dan zo dicht mogelijk bij elkaar staan. Op deze manier bouw je een compact dorp en deze is beter te verdedigen omdat je niet een heel groot gebied hoeft te verdedigen. De vijand kan dan moeilijk door de verdediging breken, wat jou de kans geeft deze aanval tegen te houden. Het stadhuis moet je uiteraard op een handige en veilige plek zetten. Arbeiders hutten zijn handig om in de hoeken te plaatsen. De speelrand waar het gras donkerder is bieden geen verdediging dus plaats daar ook zoveel mogelijk muren om de verdediging sterk te houden. Deze clash of clans tips vergeten mensen nog wel eens.

Uitgemeten inkomen

Goud en elixir zijn de belangrijkste inkomsten en valuta. Deze twee moeten goed in balans zijn aangezien je ze allebei veel nodig hebt in het spel. Goud is nodig om elixir mijnen te kunnen bouwen en up te graden en daarnaast koop je met goud ook muren, gebouwen en wapens. Elixir is belangrijk om goudmijnen te kunnen bouwen en te kunnen upgraden. Goud is dus iets belangrijker dan elixir maar zorg dat je van beide genoeg hebt.

clash of clans elixir mijn clash of clans goudmijn

Upgraden

Upgraden van de bescherming van gebouwen, goudmijnen, elixirmijnen, leger etc. is belangrijk maar zorg dat je deze upgrades gelijkmatig uitvoert. Als je dingen gelijkmatig upgrade dan groeit alles gestaag en heb je geen echte zwakke punten. Goede clahs of clans tips: Verdediging moet de nadruk op liggen want zonder verdediging ben je zo verslagen.

Plan je oorlog

Wanneer je van plan bent de oorlog te verklaren aan een tegenstander en dus in aanval te gaan doe dit niet zomaar blind. Ga eerst strategisch het slagveld bekijken en kijk of je zwakke plekken hebt. Als je hierover onzeker bent staak dan de aanval en verbeter eerst de zwakke punten. Als je domweg wel in aanval gaat raak je soldaten kwijt en eventueel wordt dan je dorp en stadhuis aangevallen. Een groot en sterk leger is zeer belangrijk dus zorg hier ook voor door middel van het legerkamp een upgrade te geven. Clash of clans tips zoals deze worden gauw over het hoofd gezien.

Art of war

Oorlog voeren is net als schaken, denk goed na over je volgende zet anders loop je de kans schaakmat te raken. De soldaten en aanvalstroepen kan je niet zelf besturen wat soms wel een lastig kan zijn want dan missen bepaalde aanvallen hun doel. Wat je wel kan doen is de prioriteit op een bepaald doel zetten zodat de aanvallen als eerste op dat doel gericht zullen zijn. Waar en wanneer ze gaan aanvallen kan je ook geheel zelf bepalen eveneens welke soldaten er in die aanval mee gaan doen. Het belangrijkste is om strategisch te denken. Wanneer je door een muur heen wilt breken is het handig de muur brekers te gebruiken. Boogschutters moet je altijd achteraan de linie houden aangezien deze zwak zijn, reuzen kan je vooraan zetten om bijvoorbeeld het grotere wapentuig van de vijand te slopen.

clash of clans oorlog voeren

3 dagen veilig

Wanneer je voor het eerst het spel speelt krijg je automatisch een schild van 3 dagen. Tijdens deze dagen kan je niet aangevallen worden, dit zou ook oneerlijk zijn omdat andere spelers al een veel langere voorbereidingstijd hebben gehad. Na die 3 dagen ben je dus gevoelig voor aanvallen, zorg er dus voor dat je in die 3 dagen de boel een beetje op orde krijgt. Je kan eventueel later ook een schild kopen in het spel maar deze kost heel veel edelstenen. Met die edelstenen kan je ook andere dingen kopen.

Sparen

Sparen is niet heel verstandig in dit spel, want hoe meer jij in je schatkist hebt hoe aantrekkelijker je voor rovers/aanvallers wordt. Hou goud en elixir dus laag door aankopen te doen, maar soms lukt dat niet als je voor iets duurs aan het sparen bent. Zulke clash of clans tips worden vaak vergeten, denk hier dus wel aan!

Clans

Een leuke functie in het spel clash of clans is dat je bij een clan kan gaan om zo in groepsverband oorlog te kunnen voeren. Je kan met je clan een clan kasteel bouwen welke 40.000 goudstukken kost. In een clan zorgt iedereen voor elkaar dus help zelf ook leden van andere clans.